11 نکته بسیار ساده برای ایجاد یک تبلیغ موثر!

  • خانه
  • مقالات طراحی و تبلیغات
  • 11 نکته بسیار ساده برای ایجاد یک تبلیغ موثر!
  • 11 نکته بسیار ساده برای ایجاد یک تبلیغ موثر!

    11 نکته بسیار ساده برای ایجاد یک تبلیغ موثر!

    مهمترین ویژگی که می توان در مورد آن صحبت نمود این است که صاحبان مشاغل درک اصول نوشت یک تبلیغ خوب را داشته باشند. همه مشاغل به دیده شدن و ارتقاء نیاز دارند. امروزه شاید دیده باشید که هزینه های هنگفتی در تبلیغات بد نا کار آمد و بی اثر بوده است. ما میخواهیم شما رو از این معضل نجات دهیم. اما از همه مهمتر میخواهیم که شما با تبلیغات موثر تجارت خود را گسترش دهید.

    پس باید در نظر داشت که شما به مشتریان جدید احتیاج دارید به این دلیل که بدون آنها تجارت شما شکست خواهد خورد. خبر خوشحال کننده این است که اصول اصلی چگونگی ایجاد یک تبلیغ موثر در مورد هر چیزی که بخواهید از آن به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده کنید، استفاده می شود، این اصول را میتوان به مواردی همچون:

    برای تولید و ایجاد یک آگهی تبلیغاتی و یا یک تبلیغ تبلیغاتی که واقعاً موثر باشد، با کمی آزمون خطا می توانید انجام دهید. ولی شما می‌توانید با پیروی و در نظر گرفتن این 11 راهنمای امتحان شده و موثر، به نتایجی که دنبال آن هستید برسید.

    1) چه چیزی باعث می شود که شما از رقبای خود متمایز شوید؟

    یک تبلیغ خوب و موثر می تواند در بهتر دیدن شما کمک کند. امروز تمام مردم در همه اوقات با تبلیغات انواعی از مشاغل در تماس هستند.

    بنابراین، چه چیزی باعث می‌شود مشتریان بالقوه شما محصول یا خدمات شرکت شما را در مقابل با دیگر رقبای شما خریداری کنند؟ این سوالی است که باید برای تبلیغ محصول یا خدمات خودتان روی آن متمرکز شوید. به مشتریان بالقوه خود نشان دهید که چرا شما یک انتخاب درجه یک هستید و چرا آنها نباید رقیبان شما را در نظر بگیرند.

    آنچه ما در اینجا در مورد آن صحبت می‌کنم، معمولاً در محافل بازاریابی به عنوان "پیشنهاد فروش بی نظیر" گفته می شود. راسر ریوز مشاور بازاریابی برندینگ و تبلیغات، در کتاب عالی خود با واقعیت در تبلیغات تعریف می‌کند که USP چیست:

    • هر تبلیغی که شما انجام می‌دهید باید یک پیشنهاد عالی برای مصرف کننده شما ایجاد کند و به خوانند بگوید:"به دلیل این مزایای خاص، این محصول را بخرید".
    • یک تبلیغ باید منحصر به فرد باشد، چه در نام و آرم تجاری و چه در ادعایی که شامل دیگر نقاط ضعف تبلیغ شما باشد.
    • این تبلیغ باید به اندازه کافی قوی باشد تا بتواند تفاوت شما و دیگر رقبای خود را جابجا کند، یعنی جذب مشتری جدید و همچنین مشتریان بالقوه شود.
    ما چند نمونه از USP معروف دنیا را برای شما مثال زده‌ایم که این موارد را می تواند به موارد زیر نامبرد:
    • Head & Shoulders: "شما از شر شوره سر خلاص می شوید"
    • Anacin: "تسکین سریع، سریع، فوق العاده سریع"
    • Domino’s Pizza: "شما می توانید پیتزا تازه و گرم را در مدت زمان 30 دقیقه یا کمتر به با پیک رایگان تحویل بگیرید."
    • FedEx: آرامش داشته باشید، این فیدکس است.
    • M&Ms: در دهان خود ذوب می شود، نه به دست شما.
    • Metropolitan Life: آشنا شوید، پرداخت می کند.
    • Southwest Airlines: ما شرکت هواپیمایی کم کرایه هستیم.
    مثال های بسیار بیشتری وجود دارند، اما هدف در اینجا کمک به شما برای توسعهUSP خودتان است.
    به سوالات زیر توجه کنید:
    • چه چیزی شما را با دیگر رقبایتان متفاوت میکند؟
    • چگونه منحصر به فرد باشید؟
    • شما چه دارید که دیگر رقبای شما قادر به تولید آن نیستند؟
    این سوالاتی است که شما به دنبال آن هستید.

    به عنوان مثال، فرض بر این که آژانس تبلیغاتی ما در حال همکاری با یک وکیل در حوزه مهاجرت می باشیم، به توصیف از این موضوع گروه ما مواردی را از او می بینیم که ممکن است او را از رقابت خارج کند. برای یک نفر او وکیل مهاجرت است و همچنین با طراحی یک وب‌سایت به صورت آنلاین از طریق آموزش به افرادی که مایل به مهاجرت هستند کمک کند. با این توصیف اینکه او خدمات متفاوتی نسبت به رقبای خود ارائه نمی‌دهد، اما او روش‌های منحصر به فردی را برای افراد انجام میدهند که کمتر کسی قادر به انجام آن می باشند. ما قصد داریم در هنگام توسعه USP او از همه این موارد استفاده کنیم.

    شما در نظر داشته باشید که داشتن یک USP، بهتر از نداشتنش است، ممکن است به مرور زمان تغییر یا تجزیه شود. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که شما نباید تنها تولید کننده یا ارائه دهنده خدماتی باشید تا بتوانید آن را در USP خود بگنجانید. این می‌تواند عملی باشد که دیگران انجام میدهند ولی هیچ تبلیغی انجام نمی‌دهند.

    2) با یک تیتر قدرتمند توجه مخاطبین خود را جلب کنید!

    برای رسیدن به یک تیتر قدرتمند نیاز به تمرین و مهارت های بسیاری دارید. هرچه توجه به این موضوع بیشتر باشد تیتر شما ظریف تر و پر مخاطب تر خواهد شد. امروز با گسترش و پیداش فراوان تبلیغات افراد بدون توجه به آنها از، گذر می‌کنند و ممکن است بدون خوانند هر کدام از تبلیغات، تماس های زیادی با مبلغین دیگر داشته باشند، به همین دلیل است شما باید مطمئن شوید آیا تبلیغات شما واقعاً توجه مخاطبین شما را جلب می‌کند؟ آیا تبلیغات شما موثر پذیر بوده است؟

    شما باید برای رسیدن این دو سوال، کار خود را با یک تیتر موثر شروع کنید. بنا به گفته بزرگترین مرد تبلیغاتی تاریخ دیوید آگیلوی "افرادی که عناوین را می خوانند به طور متوسط 5 برابر بیشتر از افرادی هستند که متن را می خوانند. وقتی که عنوان را نوشتید، 80 سنت از یک دلار خود را خرج کرده‌اید".

    سوالی که در اینجا باید پرسیده شود این است که
    • مخاطبین و مشتریان شما چه کسانی هستند؟
    • چه چیزهای می تواند توجه آنها را جلب نماید؟

    دیروز یک خبرنامه ایمیل از یک شرکت با عنوان "آیا شما رئیس جمهور را استخدام می‌کنید؟" دریافت کردم. به عنوان مدیر یک شرکت تبلیغاتی که علاقمند به کسب مهارت در تبلیغات جدید هستم، این موضوع توجه من را به خود جلی کرد. با مطالعه اندک خبرنامه با یک لینک من را به سایت خودشان هدایت کرد. با این ترفند من تمام مقاله را مطالعه نمودم و از روند بی نظر آنها مطلع شدم، در نتیجه باعث شد که من با تماس با این شرکت از خدماتی که ارائه می‌دهند استفاده کنم.

    توجه داشته باشید که این موضوع بر اساس یک تیتر موثر اتفاق افتاد. آگیلوی یک دیگر بار اظهار داشت که در 3 ساعت یک آگهی بنویسید ولی ممکن است سه هفته طول بکشد تا تیتر یا سر مقاله آن ارائه شود.

    برخی از تیتر ها می توانند دارای اخبار باشند. به عنوان مثال می تواند گفت انتشار ویروس کرونا یکی از بزرگترین سر تیترها خبری در کل جهان است و یا با پیداش واکسن ویروس کرونا یک محصول فوق العاده حیاتی می توانید یک دنیا را نجات دهد، که این موارد بزرگترین تیتر های خبری می باشد که در کل جهان در گیر آن هستند. متاسفانه برخی از افراد سود جو از این خبر ها به صورت تبلیغات منفی استفاده می‌کند، مانند " واکسن کرونا تولید شد!"، " داروی ضد کرونا توسط فلان شرکت تولید شد!" این موارد میتواند بسیار خطرناک و زیان آور برای مخاطبین باشد.

    3) پیشنهادی را به مخاطبین خود ارائه کنید که نتوانند آن را رد کنند!

    مصرف کنندگان عاشق یک معامله هستند. بنابراین یک مورد خوب به آنها پیشنهاد دهید تا دوباره و دوباره به شما مراجعه کنند. می‌تواند به طی یک فرایند یک تبلیغ موثر، پیشنهاداتی به مخاطبین خود ارائه کنید که مشتریانتان نتوانند پیشنهاد شما را رد کرده و به سمت رقبای شما حرکت کنند. قیمتی مناسب و ارزان، ارائه خدمات رایگان، هدیه ویژه برای خرید از سازمان شما، ارائه محصولات رایگان و یا ارائه یک پکیج مناسب و کامل به قیمتی مناسب و باور نکردی. با ارائه این موارد به شما کمک خواهد کرد که مشتریانتان به پیشنهاد شما آری بگویند. به هزینه ای که برای این پیشنهاد خود کنار گذاشته‌اید، امید داشته باشید و به فال نیک بگیرید. این موضوع ممکن است در آینده سود چندین برابری به شما برساند. پس نترسید!

    4) در مورد مزایای محصول یا خدماتتان صحبت کنید!

    تبلیغاتتان را باید بروی مزایای آن متمرکز کنید. توضیح در مورد ویژگی های محصول یا خدماتتان بسیار حائز اهمیت است. اما توضیح مزایای محصول یک امر طبیعی است که برای مشتری واقعاً موردی بسیار مهم است. از این گذشته، مردم از آنچه که از خدمات شما استفاده میکنند، بیشتر از ان که شما انجام می‌دهید علاقمند هستند.

    این موضوع پیچیده نیست که از آنچه که از خدمات شما استفاده میکنند، بیشتر از ان که شما انجام می‌دهید علاقمند هستند، این موضوع برای این است که:

    • تمام خدمات یا محصولاتی را که به مشتری ارائه می‌دهید، لیست کنید
    • برای تمامی سرویس‌های ویژه‌ای که در کنار محصولاتتان برای مشتری ارائه می‌دهید، لیست تهیه کنید.
    • فهرستی از فواید سرویس های که برای مشتریان ارائه می‌دهید، ارائه دهید.

    5) اخبار سازمان خود را در قالب یک تبلیغ بیان کنید!

    این موضوع به این معنی می‌باشد که مقاله یا خبری را تهیه کنید که در دل آن از مقدار کمی تبلیغ استفاده کرده باشید! یعنی تبلیغی که برای محصولاتتان تهیه کرده‌اید را در دل یک خبر یا مقاله به مخاطبین خود ارائه دهید. عموم افراد تبلیغاتی که اطلاعات خاصی به آنها ارائه نمیدهد را دنبال نمی‌کنند! در نهایت باید به این نتیجه برسید که یک محتوای تبلیغاتی بسیار مفیدی را تولید کنید که مخاطب ترغیب به خواندن متن تبلیغ شما کند.

    آگهی تبلیغ:

    تخصص آژانس تبلیغاتی آرنیکا گرافیک با هدف "ما گرافیک بسیار زیبایی را ایجاد می‌کنیم"، پیشرو در تولید موشن گرافیک، طراحی تبلیغات، طراحی وب سایت و همچنین بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر، مالتی مدیا، تولید تیزرهای تبلیغاتی، عکاسی تبلیغاتی، طراحی گرافیکی، طراحی لوگو، کاتالوگ، طراحی بیلبورد تبلیغاتی، طراحی پوستر و بروشور، ست اداری، طراحی بنر استند و... به صورت کاملاً خلاقانه و تضمین شده می باشد. خدماتی که این شرکت ارائه می دهد بسته به نیازهای تجاری و بازار هدف شما، متغیر خواهد بود.

    6) پیشنهادات شما باید بدون ریسک و خطر باشد، تا مخاطبان شما بدون ترس آن را انتخاب کنند.

    امروز با توجه به تورم و افزایش قیمت‌ها، مردم به سختی پول بدست می آورند و برای خرج کردن آن نیز استرس بسیار زیادی دارند که پول خود را بر اثر یک تصمیم کاملا اشتباه از دست بدهند.

    مردم از هزینه کردن پول عصبی هستند. تعداد زیادی کلاه بردار و کالاهای کم کیفیت در آنجا وجود دارد. مردم نگران این هستند که وقتی نوبت به بسیاری از محصولات و خدمات می رسد، پول نقد درآمدی سخت خود را هدر می دهند. اما اگر شما با یک تبلیغ کاملا موثر این ترس را از مردم دور کنید و به افراد با ارائه پیشنهاداتتان انگیز بدهید که یک بار از محصول شما امتحان کنند، بدون شک تبلیغات شما بی اثر نخواهد بود.

    یک ایده خوب برای ارائه ضمانت بدون ریسک بسیار اهمیت فراوانی برای مخاطب شما دارد تا مخاطب تفهیم این شود که هیچ خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کند و با خرید از سازمان شما چیزی را از دست نخواهند داد.

    اگر مشتریان شما بدانند اگر از محصولات شما راضی نباشند، می‌توانند پول خود را پس بگیرند. این موضوع باعث می‌شود که از هدر رفتن پول نگران نیستند و احتمال اینکه محصولات بیشتری را امتحان کنند بسیار زیاد است.

    7) مخاطبانتان به کاری که میخواهید آن انجام دهند، مجاب کنید!

    طی یک تبلیغ هدفمند مشتریان خود را تشویق کنید که کاری را برای شما انجام دهد به عنوان مثال می‌توان گفت؛ کاربر را مجاب کنید تا با کلیک بر روی یک متن، کلیک بر روی شماره تماس، مراجعه به یک صفحه برای مشاوره آنلاین و یا هر آنچه که برای شما کاربردی است باشد، مراجعه کند.

    یا به نوعی میتوانید افراد را ترغیب کنید تا برای کسب اطلاعات بیشتر از خدمات شما، به شما ایمیل بفرستند، تماس بگیرند و یا حتی برای تهیه اطلاعات بیشتر در مورد محصولاتتان یک فرم اطلاعاتی پر کنند. یا به وسیله یک تبلیغ مطلوب و خوب، برای عضویت در خبرنامه هفتگی یا ماهانه برای خرید محصول یا استفاده از خدمات شما، توسط کلیک بر روی تبلیغ شما به سایت شما ارجاع داده شوند. نه اینکه مخاطب به تبلیغ شما نگاه کند.

    برای دریافت نتیجه مطلوب می توانید از ادبیات جذاب و لغات مناسب استفاده کنید که این انگیزه را در مخاطب ایجاد کند به شما مراجعه کنند.

    8) استفاده از خدمات یا محصولات خود را اورژانسی به مخاطبانتان جلوه دهید.

    یکی از اصول تبلیغات موثر این است که باید مخاطب را مجاب کنید تا عمل خرید یا اقدام مد نظرتان را در همان لحظه انجام دهد. این کار نیاز به این دارد که آن عمل را بصورت اورژانسی نشان دهید. شما دانه ای را نمی‌کارید که چند روز بعد نتیجه آن را ببینید، شما به دنبال یک روش و یا یک اقدام فوری هستید. وقتی مخاطب شما تصمیم بگیرد که بعدا با شما تماس بگیرد یا به سایت شما مراجعه کند، حتما اگر صد در صد این نیست را هم داشته باشد، به احتمال 90 درصد به طول کل شما و خدمات شما را از یاد خواهد برد. بنابر این با پیشنهادات عالی باید کاری کنید که مخاطب همان لحظه اقدام مد نظرتان را انجام دهد، و یا حداقل اطلاعات تماس شما را به خاطر بسپارد. برای بوجود آوردن چنین شرایطی راه‌های زیادی وجود دارد.

    به عنوان مثال میتوانید برای پیشنهادات و یا تخفیفاتی که برای مخاطبانتان در نظر دارید محدودیت زمانی بگذارید و وقتی مخاطبین ببینند زمانی اندکی برای استفاده از شرایط ویژه شما دارند، سریعا دست به کار می شوند. یا به نوعی می توانید پیش فروشی از محصولات خود را به صورت محدود برای مخاطبانتان ارائه دهید.

    با توجه به موضوعات مطرح شده شما باید مشتریان را به صورتی دچار استرس بیندازید که بدانند اکنون زمان انجام حرکت است و اگر زمان را از دست بدهند زر بسیاری را متقبل شده‌اند.

    9) یکی از اصول تبلیغات موثر، اعتماد سازی می‌باشد.

    یکی از مهمترین بخش‌های ایجاد یک تبلیغ موثر، ایجاد اعتماد و علاقه به شرکت شما است. امروز افراد بیشماری هنگام خرید آنلاین محصولات و یا خدمات شما به نمادهای الکترونیکی سایتتان توجه می‌کنند. به یاد داشته باشید که مردم این روزها بویژه هنگام خرید های اینترنتی نگرانی‌های زیادی دارند. ایجاد اعتماد به مشتریان به شرکت شما، محصولات و خدماتتان اقدامی بسیار ضروری مهم است تا آنها بدانند که شرکت شما انتخاب مناسبی برای همکاری با شماست. می توانید با نشان دادن اینکه دیگران در گذشته از تصمیم خود برای خرید یا كار با شما راضی بودند، می‌توانید نظرات مشتریانتان که از شرکت شما و محصولات شما راضی هستند را در اختیار مخاطبین جدید خود قرار دهید. که این امر باعث می شود مشتری‌های بالقوه ای را به همکاری با شما تشویق کند.

    10 از تصاویر و گرافیک جذاب و هیجان انگیز استفاده کنید.

    امروزه اکثر افراد بصری هستند و شما این مورد را باید به عنوان یکی از اصول تبلیغات موثر بدانید!

    استفاده از یک پس زمینه ساده و همچنین متن ساده می‌تواند برای مخاطبین شما خسته کننده باشد. باید این موضوع را در نظر داشته باشید که افراد همیشه نمی‌خواهند همه آنچه را که در یک تبلیغ یا نوشته شده است، بخوانند. شما می توانید با استفاده از گرافیک و یا تصاویر هیجان انگیز در تبلیغات خود، مشتریان را سمت خود بکشانید. به زبان ساده تر با به تصویر کشیدن تصاویر جذاب نظر مخاطبین را به خود جلب کنید.

    11) اطلاعات کاملی از نشانی خود به جای بگذارید!

    بارها و بارها با چشمان خود در آگهی‌های تبلیغاتی گران قیمت همچون اغلب مجله‌ها، پوسترها، بیلبوردهای تبلیغاتی و ... را بدون اطلاعات واضح در مورد آن شرکت دیده‌اید.

    شما این اشتباه را مرتکب نشوید.

    اگر شما با تبلیغ محصول خود، به مشتریان خود گفته‌اید که محصول خود را به فروش میرسانیم، باید به آنها هم راه خرید محصولتان را نشان دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر از محصولات و خدمات شما باید بخشی از اطلاعات تماس، پیوند های اینترنتی مانند آدرس وب‌سایت و... استفاده کنید، این اقدام به چندین دلیل ضروری و مهم است:

    • بررسی سایت شما باعث می‌شود افراد تحت تاثیر محصولات شما قرار بگیرند، این شانس بهتری برای تبدیل آنها به مشتری واقعی می باشد.
    • می توانید تبلیغات گسترده‌ای را در وب‌سایت خود قرار دهید، تا ایده‌ای در مورد چگونگی عملکرد کمپین شما بست بیاورد.
    به یاد داشته باشید.
    • همیشه به یاد داشته باشید، هنگام مراجعه مشتریان، باید بیش از حد آنها رو تحویل بگیرید. که این باعث می‌شود آنها، شما و خدماتتان را به دوستان و نزدیکان خود معرفی می‌کنند.
    • ایجاد یک تبلیغ موثر، بسیار عالی می باشد. اما باید این را در نظر بگیرید که اگر شما رضایت مشتری را جلب نکنید، شما در حال ارائه یک تبلیغ سوخته هستید، پس در ارائه یک تبلیغ، بهترین تجربه ممکن است همه مشتریان را به خود متمرکز کنید.
    • خود را با دیگر رقبایتان متمایز کنید.

    این 11 نکته برای ایجاد یک تبلیغ موثر می‌تواند به فروش شما کمک کند تا شما در کنار دیگر رقبای خود متمایز باشید. شما قادر خواهید بود با در نظر گرفتن این نکات تبلیغاتی را ایجاد کنید که مردم را از پیشنهاداتی که برای آنها ارائه داده‌اید هیجان زده کنید. این به شما کمک خواهد کرد دید مشتریانتان به شما و خدمات شما واقعی تر جلوه دهد.

    برای انجام چنین تبلیغات موثر و کاربردی می توانید از مشاورین ما در این زمینه کمک بگیرید تا طراحان خبره و با تجربه ما برای شما تصاویر حرفه‌ای خلق کنند لازم به ذکر است که "ما گرافیکی زیبا را خلق می کنیم" مهمترین و اصلی ترین شعار گروه ما می باشد. با سرلوحه قرار دادن این شعار ما برای شما تبلیغ جذابی در نظر خواهیم گرفت، برای این کار کافی است که با آژانس تبلیغاتی آرنیکاگرافیک تماس بگیرید تا در اسرع وقت برای کسب و کارتان، یک مشاوره حرفه‌ای و کاربردی دریافت کنید.

    در نهایت پس از انجام تمام اصول یک تبلیغ موثر و در نهایت فروش محصول یا خدماتتان، کار شما تمام نشده است و باید کاری کنید که مشتریانتان خوشحال بمانند و تجربه خوبی از اعتماد به برند شما داشته باشند. اگر این کار را نیز انجام دهید، می‌بینید که مشتریان دوباره و دوباره به شما مراجعه می کنند و حتی افراد دیگر را به شما ارجاع می دهند.

    تبلیغات مهم است و تبلیغات خوب همان چیزی است که به موفقیت شما و فروش محصولاتتان کمک می کند.
    سخن مدیر سایت | با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما بازدیدکنندگان محترم.

    با کمال احترام و ادب خدمت بازدیدکنندگان محترم، از اینکه سایت ما را انتخاب نموده‌اید بسیار سپاسگزاریم. این سایت در تلاش برای فراهم آوردن مطالب و موضوعات در حوزه طراحی، وب و خدمات تبلیغاتی برای شما مخاطبین گرانقدر هستیم. همچنین تلاش شده تا تمام مطالب درج شده در سایت از منابع و مآخذ قابل اتکاء تهیه شود. امید است که خدمات این سایت مفید و از همه مهمتر کاربردی واقع گردد. حسن توجه و نظرات شما بزرگترین لذت کاری برای ما می باشد.


    مشتریان پر افتخارآرنیکاگرافیک

    ضمانت کیفیت ما، رضایتمندی مشتریان پر افتخار ما هستند..